STATUT FUNDACJI "HOT-POINT"
Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja pod nazwą „Fundacja na rzecz promocji miast i atrakcji miejskich – Hot-Point”, zwana dalej Fundacją.
- Fundatorem jest: Krzysztof Sowa.
- Fundacja realizuje swoje cele statutowe
§ 2
- Fundacja działa na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach i postanowień niniejszego statutu.
§ 3
- Siedzibą fundacji jest miasto Szczecin.
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 4
- Fundacja posiada osobowość prawną
- Nadzór nad Fundacją ze względu na zakres jej działania oraz cele sprawuje Minister właściwy do spraw kultury i dziedzictwa narodowego.
§ 5
- Fundacja może posługiwać się zarówno pełną nazwą: „Fundacja na rzecz promocji atrakcji miejskich – Hot-Point” jak i skróconą: „Hot-Point”.
- Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
- Fundacja używa pieczątek z danymi identyfikacyjnymi fundacji.
- Fundacja może używać wyróżniającego je znaku graficznego, który wraz z nazwą korzysta z ochrony prawnej.
§ 6
- Działalność Fundacji mogą wspierać ochotniczo i bez wynagrodzenia także osoby niebędące jej członkami (wolontariusze). Takim osobą można pokryć niezbędne koszta związane z wykonywaniem pracy dla Fundacji.
Cele i zasady działania Fundacji.
§ 7
Celami Fundacji są:
- Działania na rzecz pożytku publicznego, wspieranie miast i mniejszych miejscowości polskich i ich walorów turystycznych, kulturalnych i rozrywkowych.
- Aktywizacja mieszkańców miast polskich i mniejszych miejscowości.
- Podtrzymywanie i upowszechnianie świadomości kulturowej i turystycznej regionu
- Promocja historycznego i kulturowego dziedzictwa regionu poprzez promocję zabytków architektonicznych.
- Tworzenie partnerstw służących kreowaniu i wspieraniu wydarzeń kulturalnych
- Działania trans graniczne z jednoczesnym zawiązywaniem więzi kulturalno rozrywkowych na arenie międzynarodowej.
§ 8
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Współpraca z klubami muzycznymi, instytucjami i ośrodkami kultury w Polsce i zagranicą przy realizacji wspólnych projektów.
- Tworzenie partnerstw we wzajemnej relacji pomiędzy podmiotami publicznymi, społecznymi i prywatnymi.
- Organizowanie głosowania na najlepsze i najciekawsze miejsca w mieście.
- Działalność edukacyjną, wydawniczą i informacyjną.
- Współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji.
- Podejmowanie innych działań zmierzających do realizacji celów Fundacji.
§ 9
Fundacja może współpracować ze wszelkimi osobami i organizacjami, zarówno rządowymi jak i pozarządowymi i innymi, których zakres działalności zbieżny jest z celami Fundacji. Współpraca ta powinna przyczyniać się do realizacji celów Fundacji, a w szczególności powinna polegać na:
- Wspólnym finansowaniu organizowanych i prowadzonych przedsięwzięć
- Wymianę doświadczeń
- Wspólnym propagowaniu celów Fundacji
Majątek i dochody Fundacji.
§ 10
Majątek Fundacji stanowi jej fundusz założycielski w kwocie 500 (pięćset) złotych oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.
§ 11
Dochody Fundacji pochodzić mogą w szczególności z:
- Darowizn, spadków, zapisów,
- Dotacji i subwencji oraz grantów,
- Dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
- Dochodów z majątku Fundacji.
- Dotacji od osób prywatnych.
- Dochodów z konkursów i licytacji.
- Odsetek bankowych.
- Dywidend, zysków z akcji oraz papierów wartościowych.
§ 12
- Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów Fundacji tylko z poszanowaniem woli spadkobierców lub donatorów.
- W sprawach przyjęcia darowizn i dziedziczenia oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji.
- W przypadku powołania fundacji do dziedziczenia jej zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
Władze Fundacji.
§ 13
- Organem sprawującym władzę fundacji jest Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.
- Zarząd Fundacji składa się z dwóch osób powoływanych na dwuletnią kadencję.
- Fundator wchodzi w skład Zarządu i staje na jego czele, jako Prezes Zarządu.
- Funkcję członka Zarządu można pełnić przez więcej niż jedną kadencję.
- Po zakończeniu kadencji odchodzący Zarząd wybiera następców.
- Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał – zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości krótką wiadomością tekstową (SMS).
- O posiedzeniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
- Członkostwo w Zarządzie może się zakończyć na skutek:
- Złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Zarządu.
- Poszczególni członkowie zarządu mogą być odwołani decyzja fundatora
- W przypadku niezdolności do pełnienia obowiązków przez Prezesa fundacji, na czas niezdolności obowiązki Prezesa obejmuje Wice Prezes wskazany przez Prezesa.
- Oświadczenie woli w imieniu Fundacji może składać samodzielnie Prezes Zarządu oraz Wice Prezes.
§ 14
- Do zadań Zarządu należy kierowanie działalnością fundacji oraz reprezentowaniem jej na zewnątrz, a w szczególności:
- Uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
- Uchwalanie regulaminów,
- Sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- Zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
- Podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nieprzekazanych do kompetencji innych organów,
- Przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji,
- Wyznaczanie głównych kierunków działania fundacji,
- Podejmowanie decyzji w sprawie zmian statutu fundacji,
- Występowanie z wnioskiem i wyrażanie zgody w sprawie połączenia z inną fundacją,
- Podejmowanie decyzji w sprawie likwidacji fundacji i przeznaczenia majątku zlikwidowanej fundacji.
- Realizacja celów statutowych
- Podpisywanie umów.
Postanowienia końcowe
§ 15
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- W sprawach połączenia z inną Fundacją właściwy jest zarząd, przy czym jego decyzje zapadają w drodze jednomyślnej uchwały.
- W przypadku rozwiązania fundacji wszelkie jej dobra zostają przekazane na cel wskazany przez Zarząd w drodze uchwały jednomyślnej przez wszystkich członków Zarządu.
Zostaw komentarz